Japońska Przygoda z Mangą - Interkamp w Górach Świętokrzyskich


kolonie i obozy - kontakt
+ 48 22 785 01 01
+ 48 22 785 04 04
Pracujemy: od poniedziałku
do piątku w godz. 9.00-17.00
Terminy i ceny - ostatnia data aktualizacji terminów i dostępności miejsc: 2020-01-26 10:57
29.06.2020 - 10.07.2020 2599.00 PLNrezerwuj
11.07.2020 - 22.07.2020 2599.00 PLNrezerwuj
23.07.2020 - 03.08.2020 2599.00 PLNrezerwuj

Aby dokonać rezerwacji danego terminu - kliknij w przycisk "rezerwuj"

  • Cena zawiera:
    Zakwaterowanie (11 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, bardzo aktywny program, opiekę kadry pedagogicznej i instruktorskiej oraz opiekę medyczną, pakiet Uczestnika Interkampu, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (10.000 zł).
  • Cena nie zawiera:
    Dojazdu i dodatkowych atrakcji.

Japońska Przygoda z Mangą - obóz kulturoznawczy z wieloletnią tradycją, w tym roku w Górach Świętokrzyskich. Fascynacji Japonią ulega coraz większa rzesza ludzi na całym świecie. Zachwyca kultura, kuchnia, język, tradycja, ale też manga i anime... W tym roku propozycja ta również odbędzie się wśród twórczych obozów Interkamp, a to oznacza wiele artystycznych możliwości rozwijania Twoich talentów... Tutaj poznasz ludzi, podobnie jak Ty, pozytywnie zakręconych i totalnie zakochanych w japońskich klimatach!  

Manga. Pod tym określeniem kryje się po prostu komiks japoński, tradycyjnie czarno-biały, czytany od prawej do lewej. Słowo MANGA oznacza dosłownie „niepohamowane obrazy”. Wyróżnia się specyficznym stylem kadrowania: wyraziste postaci (z nienaturalnie dużymi oczami i dziwnym kolorem włosów) nie są zamknięte w kadrach, efekt jest bardzo płynny i dynamiczny, a i japoński komiks nie sposób pomylić z amerykańskimi bądź europejskimi powieściami obrazkowymi.

Anime. To określenie japońskiego filmu animowanego. Podobnie jak w przypadku mangi, kreska i animacja są bardzo charakterystyczne i wyraźnie odróżniają się od innych typów animacji. Nie należy mylić anime z „bajką” ani „kreskówką”. To, że nie występują tam żywi aktorzy, nie znaczy, że są to produkcje przeznaczone wyłącznie dla dzieci. Tematyka poruszana w mandze i anime może być dowolna – każdy może tam znaleźć coś dla siebie.

Najbardziej znane gatunki to:

  • shōjo – manga dla dziewcząt (np. Mars S?ry? Fuyumi)
  • shōnen – manga dla chłopców (np. Naruto Masashi Kishimoto)
  • mahō-shōjo – o dziewczynkach posiadających magiczne moce (np. Czarodziejka z Księżyca Naoko Takeuchi)
  • wszelkie gatunki obecne w zachodniej kinematografii (horror, fantasy, historyczne, itd.)

Wszystko od początku. Czyli co każdy szanujący się fan mangi i anime wiedzieć powinien. W tym bloku Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jak narodziła się manga, jak ewoluowała z tradycyjnych drzeworytów ukiyo-e i co sprawiło, że dziś jest tak bardzo popularna nie tylko w Japonii, ale i na świecie. Poznaj dzieła największych mistrzów animacji japońskiej jak Osamu Tezuka (zwany „ojcem mangi”) czy Hayao Miyazaki zwanego „japońskim Disneyem”.

Cosplay. Wyrazista kreacja, szczypta pikanterii, umiejętne wcielenie się w rolę… Cosplay to okazja na przeistoczenie się w ulubioną postać z mangi, anime, bądź ukochanej gry komputerowej. Tak odmienieni Uczestnicy Japońskiej Przygody z Mangą wyjdą na bardzo popularną turystycznie Łysą Górę, niczym japońscy cosplayerzy w Harajuku! Efekty zjawiskowych metamorfoz zostaną uwiecznione podczas sesji zdjęciowej w plenerze. W planach mamy też tajną akcję happeningową...

Sztuka i kultura Japonii. Aby poczuć piękno tego niezwykłego kraju, naszym Uczestnikom przedstawione zostaną japońskie legendy, mity oraz obyczaje, obrzędy i festiwale, poparte licznymi prezentacjami i zdjęciami. Podczas warsztatów będziesz mógł stworzyć bardziej skomplikowane origami, dowiedzieć się, jak powinno wyglądać prawdziwe irezumi i dlaczego aktorzy w teatrze kabuki noszą maski. W programie również: haiku – warsztat japońskiej poezji, malowanie tuszem i maski japońskie.

Pismo i mowa japońska. Czy wiesz, że język japoński, jako jedyny na świecie, ma aż trzy równocześnie używane alfabety? Na tym minikursie będziesz miał okazję poznać różnicę pomiędzy hiraganą a katakaną oraz dowiedzieć się, co to są kanji i czemu trzeba znać ich aż 2 tysiące, by przeczytać gazetę. Ponadto będziesz mógł spróbować swoich sił w sho-dō, czyli sztuce kaligrafii.

Warsztaty komiksu. Nauka podstaw tworzenia komiksów, kadrowania, stosowania światłocienia, doskonalenie różnych technik twórczych (kredka, akwarela, flamastry). W programie również tworzenie własnych avatarów, komiksowe pojedynki, solidna dawka wiedzy na temat najpopularniejszych bohaterów i kultowych autorów mangi.

Japońska kuchnia. Na warsztatach poświęconych elementom japońskiej sztuki kulinarnej dowiesz się wielu ciekawych rzeczy o miso, tofu i wakame. Ponadto samodzielnie przyrządzisz pyszne sushi, nauczysz się trudnej sztuki jedzenia pałeczkami, a także poznasz magię sekretnej sztuki parzenia herbaty.

Nowoczesna Japonia. Blok zajęć rozrywkowych, podczas których będziemy się integrować i świetnie bawić grając, tańcząc i śpiewając. Zapraszamy również na karaoke, gry na konsolach PS3 i PS4, nocne maratony anime... Ponadto kilka ciekawostek technologicznych, naukowych i popkulturowych prosto z Japonii XXI wieku.

Świętokrzyskie czaruje. Oprócz pracy twórczej, będziemy korzystać z uroków nowego miejsca. Tym razem spotykamy się na skraju Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Inspiracji będziemy szukać podczas rekreacyjnych wędrówek górskich, odwiedzimy Klasztor Świętego Krzyża, słynną Łysą Górę, z  którą związane są przeróżne legendy... Dowiemy się również, jaka historia wiąże się z Diabelskim Kamieniem.

Strefy rozrywki. Oprócz ogromu warsztatów i aktywności twórczych, rozwijających przeróżne pasje, będzie też czas na integrację, letni chill i niezapomniane animacje. W propozycjach m.in. strefa gier planszowych i multimedialnych, strefa chillu, obozowe spa i karaoke. Nie zabraknie również Interkamp Talent Show, leśnych gier terenowych, dyskotek przebieranych, klimatycznego ogniska z kiełbaskami i gitarą czy wieczorów filmowych.

Zajęcia otwarte. Interkamp to interdyscyplinarna góra rozmaitości, dlatego naszym Uczestnikom proponujemy otwarty blok zajęć, podczas którego będzie można przekonać się, na czym polegają zajęcia programowe innych obozów. W ten sposób umożliwiamy poznanie kolejnej dziedziny sztuki, ciekawą aktywność twórczą, a także dajemy szansę na odkrycie nowej interkampowej pasji.

Pokaz finałowy. Zwieńczeniem Wakacji z Pasją jest pokaz finałowy. Pod koniec turnusu, podczas pokazu finałowego, poszczególne obozy prezentują efekty swojej pracy twórczej. W pokazie biorą udział wszyscy Uczestnicy, ponadto zaproszenia otrzymają również rodzice i znajomi.  W naszym scenariuszu pojawią się m.in. filmy, prezentacje multimedialne, wystawy i wernisaże, recitale, koncerty, show taneczne, reportaże, etiudy, poczęstunek, pokazy mody i spektakle teatralne. Całość zostanie wyemitowana na naszym kanale Youtube podczas transmisji live.

Nagrody. Podczas gali finałowej kadra Interkampu przyznaje skrzydlate Interkampki – nagrody specjalne za całokształt pracy twórczej na danym obozie. Nagrody dedykowane są tym, którzy w szczególny sposób wyróżniają się pasją, chęcią rozwoju, postawą twórczą i zaangażowaniem. Kto otrzyma je w tym rok?

Gorąco zapraszamy do udziału w naszej akcji proekologicznej PRZY OKAZJI POMAGAM.
Chcemy, abyś wiedział, że od najmłodszych lat masz wpływ na to, jak będzie wyglądała nasza planeta w przyszłości. Wspólnymi siłami - zaczynając od najprostszych kroków - PRZY OKAZJI przeróżnych obozowych zajęć i wycieczek zadbamy o to, żeby nasze piękne lasy, plaże, jeziora i góry były czyste - wolne od plastiku, butelek... po prostu śmieci.

Ale to nie wszystko! Biorąc aktywny udział w działaniach na obozie będziesz miał możliwość wybrać akcję charytatywną, którą wesprze finansowo Kompas! Przy okazji więc pomożesz dwa razy! Oczywiście udział w akcji jest dobrowolny. Więcej o szczegółach dowiesz się na obozie.

Zakwaterowanie:
Ośrodek położony jest w samym sercu Gór Świętokrzyskich, na skraju Puszczy Jodłowej, u stóp owianej legendami Łysej Góry. Zakwaterowanie w pokojach 2 ,3  osobowych z łazienkami. Do dyspozycji uczestników obozów Interkamp liczne sale warsztatowe i pracownie, stylowy zagajnik przystosowany do organizacji zajęć, grilla, teren zielony z miejscem do gry w siatkówkę i piłkę nożną, regionalna restauracja w klimacie Gór Świętokrzyskich, bilard, winda, Wi-Fi. 

Wyżywienie:
4 domowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja. Wszystkie przygotowywane w ośrodku. Obóz zaczyna się kolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Uczestnicy otrzymują suchy prowiant na drogę powrotną.

Zabierz ze sobą:

  • ważną legitymację szkolną z numerem PESEL oraz poprawnie wypełnioną kartę kwalifikacyjną z numerem PESEL
  • mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe, ciepły sweter lub polar, kurtkę przeciwdeszczową, strój kąpielowy/kąpielówki, letnie nakrycie głowy (czapkę, chustkę lub kapelusz)
  • przybory toaletowe, ręcznik kąpielowy i plażowy, krem z filtrem UV, środek przeciwko owadom, okulary przeciwsłoneczne
  • zabierz kostiumy i dodatki, które chcesz wykorzystać do cosplay’u oraz Twoje ulubione anime
  • własny bidon na wodę

DOPŁATY (OPCJONALNE):

Galeria z najlepszymi zdjeciami z obozu na karcie SD. Wysyłka pocztą na przełomie września i października. 

Wiemy jak często trudne do przewidzenia jest to, czy nasze Dziecko, które nie jest jeszcze doświadczonym bywalcem obozów i kolonii zintegruje się z nowymi kolegami i odnajdzie się poza znanym sobie otoczeniem. Czy dobrze będzie się czuł w grupie rówieśników, czy może decyzja o wysłaniu na pierwszy obóz powinna jeszcze poczekać. Czasem, pomimo starań naszej profesjonalnej kadry, tęsknota za domem jest silniejsza i nie chcąc narazić początkującego Uczestnika na złe wspomnienia z pierwszego obozu, zabieramy go przed zakończeniem kolonii do domu. W przypadku, gdy Klient ma wykupioną Gwarancję Aklimatyzacji, zwracamy proporcjonalnie do ilości niewykorzystanych dni poniesioną opłatę za obóz.  

Zapraszamy na dzień pełen atrakcji w Bałtowie! Wśród atrakcji fantastyczny park z dinozaurami, Prehistoryczne Oceanarium, Zwierzyniec Bałtowski,  muzeum jurajskie z wystawą "Powrót do przeszłości", a także Sabatówka i Polska w Miniaturze.

CO ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ JECHAĆ? Różnego rodzaju sytuacje losowe (choroba, wydarzenie rodzinne, odwołanie urlopu itp.) mogą spowodować konieczność niespodziewanej rezygnacji z udziału w imprezie. Dla uniknięcia dość wysokich kosztów finansowych związanych z taką rezygnacją proponujemy przy kupnie imprezy nabycie fakultatywnego Pakietu Ochronnego PARASOL pozwalającego na znaczące obniżenie kosztów wynikających z warunków uczestnictwa. Rezygnacja powyżej 30 dni od imprezy - zwrot 100% wpłaty (standardowo przepada 200 zł) Rezygnacja 14-30 dni przed imprezą - zwrot 75% wpłaty (standardowo 50%) Rezygnacja 1-13 dni przed imprezą - zwrot 70% wpłaty (standardowo 40%) Niestawienie się na zbiórkę - zwrot min. 60% wpłaty (standardowo 20%)

CO ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ JECHAĆ? Różnego rodzaju sytuacje losowe (choroba, wydarzenie rodzinne, odwołanie urlopu itp.) mogą spowodować konieczność niespodziewanej rezygnacji z udziału w imprezie. Dla uniknięcia dość wysokich kosztów finansowych związanych z taką rezygnacją proponujemy przy kupnie imprezy nabycie fakultatywnego Pakietu Ochronnego SUPERPARASOL pozwalającego na znaczące obniżenie kosztów wynikających z warunków uczestnictwa. Rezygnacja powyżej 30 dni od imprezy - zwrot 100% wpłaty (standardowo przepada 200 zł) Rezygnacja 14-30 dni przed imprezą - zwrot 90% wpłaty (standardowo 50%) Rezygnacja 1-13 dni przed imprezą - zwrot 85% wpłaty (standardowo 40%) Niestawienie się na zbiórkę - zwrot min. 80% wpłaty (standardowo 20%)

Sabat Krajno to bardzo popularne miejsce dla tych, którzy lubią dobrą zabawę. Zapraszamy do zwiedzenia Alei Miniatur "Cudowny świat" oraz parku linowego, gdzie możesz pokonać wszystkie 3 trasy: łatwą, średnią i trudną z przeróżnymi przeszkodami, zjazdami, ścianką wspinaczkową. Wszystko oczywiście pod opieką instruktora, z odpowiednim sprzętem i asekuracją.  

Przydatne wyposażenie dla każdego, kto wyjeżdża na obóz. W Obozowym Pakiecie Przygody znajdują się: - latarka ręczna z kompletem baterii, - bidon - dmuchana poduszka podróżna, niezbędną dla każdego Podróżnika. Obozowy Pakiet Przygody będzie czekać na Uczestnika na obozie.

Trudno wyobrazić sobie upalne lato bez orzeźwienia w basenie. Zapraszamy na relaksujący wypad do aquaparku, gdzie będzie okazja do szaleństwa na różnego typu zjeżdżalniach, pływania w basenach zarówno tych wewnętrznych, jak i zewnętrznych oraz beztroskiej zabawy  z wodą w roli głównej.

Tabela wyjazdów i powrotów:

Miejscowość Miejsce zbiórki Wyjazd Powrót Dopłata
Białystok - - 250.00
Częstochowa 13:30 13:30 168.00
Gdańsk 06:30 20:30 198.00
Huta Szklana Huta Szklana 34, 26-004 Bieliny 16:00 10:00 0.00
Katowice 14:00 14:30 168.00
Kielce - - 250.00
Kraków 12:30 15:30 168.00
Leszno - - 250.00
Lublin - - 250.00
Łódź 10:30 16:00 168.00
Opole - - 250.00
Poznań 07:30 19:30 188.00
Rzeszów - - 250.00
Szczecin - - 250.00
Toruń 08:30 18:30 198.00
Warszawa 08:00 18:30 188.00
Wrocław 11:30 16:30 198.00

Ważne informacje dotyczące transportu

Dopłaty podane w PLN za przejazd w obie strony. O szczegółowe miejsca, godziny wyjazdów (powrotów) oraz dodatkowe informacje prosimy dowiadywać się na 5 dni przed rozpoczęciem imprezy. Informacje te będą dostępne w biurze. Przebieg tras oraz środek transportu na terenie kraju może być inny niż przewidziany ofertą (np. zamiast autokaru może być pociąg, mikrobus, taksówka lub samochód prywatny). Transport dzieci i młodzieży na kolonie, obozy i zimowiska realizowany jest pod opieką wychowawców, konwojenta lub kierowcy.

Oferta własna lub w sprzedaży agencyjnej.