Obóz Młodego Gracza RPG na Kaszubach


kolonie i obozy - kontakt
+ 48 22 785 01 01
+ 48 22 785 04 04
Pracujemy: od poniedziałku
do piątku w godz. 9.00-17.00
Terminy i ceny - ostatnia data aktualizacji terminów i dostępności miejsc: 2019-05-26 08:59
06.07.2019 - 17.07.2019 1899.00 PLNrezerwuj
18.07.2019 - 29.07.2019 1899.00 PLNrezerwuj
11.08.2019 - 22.08.2019 1899.00 PLNrezerwuj

Aby dokonać rezerwacji danego terminu - kliknij w przycisk "rezerwuj"

  • Cena zawiera:
    Zakwaterowanie (11 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, realizację bardzo aktywnego programu, opiekę kadry i instruktorów, pamiątkową koszulkę, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (10.000 zł).
  • Cena nie zawiera:
    Dojazdu i dodatkowych atrakcji.

Czym w ogóle są gry wyobraźni (w skrócie: RPG)? Ilu ludzi tyle definicji tego pojęcia, jednak my – Mistrzowie Gry – najchętniej nazywamy je teatrem improwizacji. Podczas sesji RPG gracze (Uczestnicy) wcielają się w wykreowaną przez nich postać i odgrywają jej akcje w świecie stworzonym za pomocą wyobraźni Mistrza Gry (Kadrowicza). Choć brzmi to trochę skomplikowanie, jest to niezwykle proste. Tu nie trzeba mieć komputera, bo potęgą jest nasza wyobraźnia, dzięki której przeniesiemy się do innego świata. Wybór tego świata należy tylko do Was!  

Witamy na Obozie Młodego Gracza RPG. Jeśli jesteście młodszymi, początkującymi Graczami lub nie wiecie jeszcze, czym są gry wyobraźni, to ten obóz będzie idealny dla Was! Na obozie Kadra wytłumaczy Wam, z czym się je RPG – rozbudzi Waszą wyobraźnię, przekaże wiedzę o różnych systemach i settingach (od fantasy po science fiction) oraz rozwinie Waszą umiejętność współpracy z drużyną. Mistrzowie Gry nauczą Was tworzenia postaci i jej wiarygodnego odgrywania tak, żebyście poprzez swoich bohaterów mogli przeżywać niezapomniane przygody. Zapraszamy!

W 3-6 osobowych grupach, prowadzonych przez naszą Kadrę, będziecie mogli przenieść się na post-apokaliptyczne pustkowia jako banda nomadów lub żołnierzy, odbywać międzygalaktyczne podróże spotykając obce rasy, lub wcielić się w znane wszystkim fantastyczne istoty takie jak elfy, krasnoludy czy niziołki. Możecie stać się również członkami wysokich rodów w poszukiwaniu nieprzebranych skarbów lub też odgrywać wilkołaki czy wampiry w świecie współczesnym. Jedynym ograniczeniem jest Wasza wyobraźnia, o której rozwój będziemy się wspólnie starać.

Do dyspozycji graczy oddajemy – do wyboru – wiele systemów: „Tol Calen”- autorski system RPG stworzony przez Mistrzów Gry BTA Kompas , a także:  „Wampir”, „Wilkołak”, „Warhammer”, „Neuroshima”,  „Dungeons&Dragons”, „Wolsung”, „Dzikie Pola”, „Star Wars” i wiele, wiele innych. Wyłącznie od Uczestników zależy w co będziemy grać. Mogą to być pojedyncze sesje w każdym z systemów, jak i długa, blisko dwutygodniowa kampania w ulubionym z nich.

Obóz skierowany jest głównie do młodych – początkujących – Graczy, którzy dopiero wkraczają w ten niepowtarzalny i wielobarwny świat. Na obozie Kadra daje z siebie jak najwięcej, by dzięki zabawie pobudzić wyobraźnię, rozwinąć umiejętność współpracy, erudycję, czy zwyczajnie pomóc w przełamaniu tremy. Mistrzowie nauczą się jak tworzyć i odgrywać postacie, aby były one jak najbardziej rzeczywiste. Przedstawimy podstawy wielu systemów gier i światów fantasy. Uczestnicy, którzy mieli już styczność z RPG również nie będą się tutaj nudzić. Będą mieli możliwość szlifowania swoich umiejętności, a także poznania tajników prowadzenia sesji jako MG.

Prelekcje. Podczas prelekcji poznacie wiele systemów RPG – od post-apokaliptycznych po fantasy. Zgłębicie ich mechanikę oraz założenia świata i porównacie je z dotąd poznanymi. Prelekcje z elementami praktycznymi nauczą Was, jak wiarygodnie odgrywać postać i pozwolą lepiej wczuć się w stworzonych wcześniej bohaterów. Poznacie także sztuczki, które można stosować jako Mistrz Gry w trakcie sesji, które pomogą nie tylko w prowadzeniu jako MG, ale także w rozszyfrowywaniu jego zamiarów.

Sesje RPG. To tu Uczestnicy będą mogli wcielić się w wymyślone przez siebie postaci. Z bezdusznej kartki papieru stworzymy żywą istotę z własnym charakterem, głosem, przywarami i zaletami.  Sesja RPG jest niczym innym jak rozmową Graczy z Mistrzem Gry, który – niczym narrator w książce – opisuje cały świat wokół graczy. Jest to jak czytanie interaktywnej książki, której czytelnik staje się współautorem. 

Warsztaty praktyczne. Czyli jak zrobić coś z niczego. Przy użyciu prostych rzeczy stworzymy wiele ciekawych przedmiotów przydatnych na sesji (tzw. „handoutów”) np. modele budynków, spersonifikowane karty postaci i inne fantastyczne atrybuty, które mogą posłużyć także podczas niezwykłego LARPa.

LARP. Mowa tu o "Live Action Role Play". Wcielimy się w nasze postaci zarówno słowem jak i całym ciałem. Wspólnie stworzymy wyjątkowe stroje, które przydadzą nam się w czasie wyjątkowej gry. W LARPach udział będą brali wszyscy Uczestnicy obozu, co dostarczy ogromu wrażeń i możliwości! Zapewniamy podstawowe elementy stroju i jednocześnie zachęcamy do zabierania własnych kostiumów.

Warsztaty teatralne. Gdy jest się początkującym Graczem, czasem ciężko od razu otworzyć się na postać czy odgrywać ją wiarygodnie. Dzięki warsztatom teatralnym Uczestnicy nauczą się, jak zgłębić tajniki odgrywania postaci by była ona żywa i realistyczna. Pomoże to wcielić się w postać zarówno na LARPach, jak i sesjach RPG.

Gry planszowe i integracyjne. W wolnych chwilach będzie można poćwiczyć umiejętności strategiczne w ciekawych grach planszowych (Neuroshima Hex, Jungle Speed, Ghost Stories i inne), czy karcianych (Bang!, Munchkin, Dixit, Goblins: Epic Death i inne) oraz wziąć udział w przeróżnych zadaniach z dziedziny team-building, grach terenowych i zabawach integracyjnych. Istnieje możliwość rozegrania również mini turnieju Magic The Gathering. Zachęcamy do zabierania własnych talii i gier.

Łucznictwo i Archery Tag. Poznacie teorię i praktykę tej wielowiekowej dyscypliny. Obalimy popularne mity i odpowiemy na nurtujące Was pytania. Z jakich elementów składa się łuk? Jak należy go pielęgnować? Jak daleko niósł? Jakich grotów używano na przestrzeni wieków? Z jakiego drewna łuk powinien być przygotowany? Po zakończonych zajęciach, odpowiedzi na te pytania będą dla Was oczywiste.
Uzbrojeni w tę wiedzę weźmiecie do ręki prawdziwy łuk, a my zadbamy o to, żebyście zawsze trafiali w dziesiątkę! Oprócz łuków tradycyjnych oddajemy w ręce naszych uczestników sprzęt do gry Archery Tag - połączenia kunsztu łucznictwa z emocjami paintballowych pojedynków. W pełni bezpieczne łuki i strzały umożliwią rozgrywanie wielu dynamicznych, niezapomnianych starć!

Szermierka. Korzystając z nowych, sprawdzonych i całkowicie bezpiecznych mieczy otulinowych Go-Now, wprowadzimy Was w tajniki szlachetnej sztuki fechtunku. Poznacie podstawowe oraz zaawansowane techniki ataku i obrony, rozwiniecie koordynację i równowagę ciała, weźmiecie udział w pojedynkach podczas Kręgu Honoru i Kręgu Zdrady, a także będziecie mogli wziąć udział w lekcjach ukazujących Wam nowe techniki fechtowania. Niech wygra najlepszy!

Lekcja gry drużynowej. Podobnie jak w piłce nożnej lub w koszykówce, bardzo ważnym elementem gier RPG jest gra zespołowa. Kiedy w drużynie mamy łotrzyka, który chce wszystko kraść, musimy się na to zgodzić i uszanować jego wybór, pomimo późniejszych konsekwencji jego działań. Jak to zrobić? Wykorzystując parę trików, o których dowiecie się na tych zajęciach. Na tych warsztatach nauczymy się współgrać z drużyną i szanować się nawzajem. 

Zakwaterowanie:
Niezwykle klimatyczny ośrodek wypoczynkowy położony w urokliwej miejscowości Drzewina na Kaszubach, wśród lasów, pól i łąk. Obiekt jest po generalnym remoncie wykonanym w 2017 roku. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w pokojach  3-, 4-, 5- i 6-osobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Do dyspozycji Uczestników duża sala sportowo-dydaktyczna, jadalnia, dwa zewnętrzne namioty sferyczne, boisko sportowe i dużo zielonego terenu rekreacyjnego.

Wyżywienie:
4 domowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja. Wszystkie przygotowywane w ośrodku. Obóz zaczyna się obiadokolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Uczestnicy otrzymują suchy prowiant na drogę powrotną.

Zabierz ze sobą:

  • polecamy zabrać wszystko, co pomoże Wam wczuć się w klimat (stroje, ozdoby, rekwizyty) oraz to, co zwykle zabieracie na sesje (jeśli graliście już w RPG).
  • mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe, gorszą bluzę i spodnie do zajęć terenowych, ciepły sweter lub polar, nieprzemakalną kurtkę, letnie nakrycie głowy (czapkę lub chustkę)!
  • przybory toaletowe, ręcznik kąpielowy, krem z filtrem UV, środek przeciwko owadom, okulary przeciwsłoneczne
  • legitymację szkolną, poprawnie wypełnioną kartę kolonijną (z numerem PESEL).

Transport: Organizujemy dojazd na obóz za dopłatą z większych miast Polski. Podróż odbywa się autokarem lub pociągiem. Dojazd negocjowany jest realizowany przy min. 4 osobach z danego miasta. Koszt transportu negocjowanego w obie strony: 250 zł. Uczestnicy zawsze podróżują pod opieką naszej kadry. Wykaz miejsc i godzin zbiórek będzie potwierdzony na ok. 7 dni przed wyjazdem.

DOPŁATY (OPCJONALNE):

Podręcznik kolekcjonarski o świecie z długą i barwną historią, kształtowaną przez niezliczone rzesze graczy na przestrzeni kilku lat naszych Obozów RPG. Twarda okładka, kolorowa tasiemka zakładkowa. 

W skład  pakietu wchodzi: podręcznik Tol Calen w twardej okładce, ceramiczny kubek z logo Tol Calen oraz trzy kości dziesięciościenne "Tolcalenówki". Limited edition.   

Dostęp do galerii z najlepszymi zdjeciami z obozu. 

Wiemy jak często trudne do przewidzenia jest to, czy nasze Dziecko, które nie jest jeszcze doświadczonym bywalcem obozów i kolonii zintegruje się z nowymi kolegami i odnajdzie się poza znanym sobie otoczeniem. Czy dobrze będzie się czuł w grupie rówieśników, czy może decyzja o wysłaniu na pierwszy obóz powinna jeszcze poczekać. Czasem, pomimo starań naszej profesjonalnej kadry, tęsknota za domem jest silniejsza i nie chcąc narazić początkującego Uczestnika na złe wspomnienia z pierwszego obozu, zabieramy go przed zakończeniem kolonii do domu. W przypadku, gdy Klient ma wykupioną Gwarancję Aklimatyzacji, zwracamy proporcjonalnie do ilości niewykorzystanych dni poniesioną opłatę za obóz.  

Ceramiczny kubek z laserowo wyciętym logo Tol Calen. 

To niesamowicie wciągająca gra, ucząca maskowania, podchodów, współdziałania w grupie, a także szybkiego podejmowania szybkich i samodzielnych decyzji. Uczestnicy podczas zajęć wyposażeni będą w specjalne ubranie, maski ochronne, markery, kulki z farbą (200 sztuk na Uczestnika). Stoczą walki pełne adrenaliny i wyśmienitej zabawy. W cenie oczywiście przeszkolenie i opieka Instruktora! Zabawa dla Uczestników, którzy ukończyli 13 lat!  

CO ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ JECHAĆ? Różnego rodzaju sytuacje losowe (choroba, wydarzenie rodzinne, odwołanie urlopu itp.) mogą spowodować konieczność niespodziewanej rezygnacji z udziału w imprezie. Dla uniknięcia dość wysokich kosztów finansowych związanych z taką rezygnacją proponujemy przy kupnie imprezy nabycie fakultatywnego Pakietu Ochronnego PARASOL pozwalającego na znaczące obniżenie kosztów wynikających z warunków uczestnictwa. Rezygnacja powyżej 30 dni od imprezy - zwrot 100% wpłaty (standardowo przepada 200 zł). Rezygnacja 14-30 dni przed imprezą - zwrot 75% wpłaty (standardowo 50%). Rezygnacja 1-13 dni przed imprezą - zwrot 70% wpłaty (standardowo 40%). Niestawienie się na zbiórkę - zwrot min. 60% wpłaty (standardowo 20%)

CO ZROBIĆ, JEŚLI NIE MOGĘ JECHAĆ? Różnego rodzaju sytuacje losowe (choroba, wydarzenie rodzinne, odwołanie urlopu itp.) mogą spowodować konieczność niespodziewanej rezygnacji z udziału w imprezie. Dla uniknięcia dość wysokich kosztów finansowych związanych z taką rezygnacją proponujemy przy kupnie imprezy nabycie fakultatywnego Pakietu Ochronnego SUPERPARASOL pozwalającego na znaczące obniżenie kosztów wynikających z warunków uczestnictwa. Rezygnacja powyżej 30 dni od imprezy - zwrot 100% wpłaty (standardowo przepada 200 zł). Rezygnacja 14-30 dni przed imprezą - zwrot 90% wpłaty (standardowo 50%). Rezygnacja 1-13 dni przed imprezą - zwrot 85% wpłaty (standardowo 40%). Niestawienie się na zbiórkę - zwrot min. 80% wpłaty (standardowo 20%)

Przydatne wyposażenie dla każdego, kto wyjeżdża na obóz. W Obozowym Pakiecie Przygody znajdują się: - latarka ręczna z kompletem baterii, - manierka/termos z karabinkiem do powieszenia, - 2 szt. światła awaryjnego tzw. "magiczne pałeczki", które po zgięciu świecą przez kilka godzin, - dmuchana poduszka podróżna, niezbędną dla każdego Podróżnika. Obozowy Pakiet Przygody czekać będzie na Uczestnika na obozie.

Tabela wyjazdów i powrotów:

Miejscowość Miejsce zbiórki Wyjazd Powrót Dopłata
Białystok - - 250.00
Do potwierdzenia (odbywa się przy min. 6 uczestnikach
Bydgoszcz - - 250.00
Do potwierdzenia (odbywa się przy min. 6 uczestnikach
Częstochowa parking przy McDonald's, ul. Drogowców 1, kierunek Łódź / parking przy McDonald's, al.Wojska Polskiego 263/271, kierunek Katowice 07:20 18:30 188.00
Drzewina Przystanek Drzewina, Drzewina 6a, 83-041 Mierzeszyn 16:00 10:00 0.00
Gdańsk parking przy hipermarkecie Auchan, ul.Szczęśliwa 3 14:15 12:15 98.00
Katowice parking przy McDonald's, ul.Ofiar Katynia 5, kierunek Opole 05:50 20:00 198.00
Kraków parking przy hipermarkecie Carrefour, ul.Zakopiańska 62, 30-001 04:25 21:25 198.00
Leszno - - 250.00
Do potwierdzenia (odbywa się przy min. 6 uczestnikach
Łódź stacja paliw BP, ul. Kątna 1, 92-638 09:15 16:25 188.00
Olsztyn - - 250.00
Do potwierdzenia (odbywa się przy min. 6 uczestnikach
Poznań parking przy Centrum Handlowym M1, ul. Szwajcarska 14, 61-285 08:20 17:15 188.00
Szczecin - - 188.00
Toruń stacja paliw Orlen ul.Słupska 1, 87-100 11:30 14:10 168.00
Warszawa Pałac Kultury i Nauki, parking przy Pałacu Młodzieży (od strony ul.Świętokrzyskiej) 06:55 19:05 198.00
Wrocław stacja paliw Circle K, ul. Sucha 15C, 50-086 04:20 21:20 198.00

Ważne informacje dotyczące transportu

Dopłaty podane w PLN za przejazd w obie strony. O szczegółowe miejsca, godziny wyjazdów (powrotów) oraz dodatkowe informacje prosimy dowiadywać się na 5 dni przed rozpoczęciem imprezy. Informacje te będą dostępne w biurze. Przebieg tras oraz środek transportu na terenie kraju może być inny niż przewidziany ofertą (np. zamiast autokaru może być pociąg, mikrobus, taksówka lub samochód prywatny). Transport dzieci i młodzieży na kolonie, obozy i zimowiska realizowany jest pod opieką wychowawców, konwojenta lub kierowcy.

Oferta własna lub w sprzedaży agencyjnej.